En stærk virksomhedsstrategi hviler altid på solidt analysearbejde
FlowTwo,
Når vi arbejder med analyser trækker vi så meget input fra vores kunder som muligt – fx via workshops, seminarer mv. Men oftest bruger vi vores callcenter til at indsamle de kvantitative og kvalitative data, som kan give den mest værdifulde viden om virksomhederne. Analysearbejdet kan fx afdække:
De lokale virksomheders kendskab til og brug af jobcenteret
Hvordan virksomhederne ønsker at samarbejde med jobcenteret
Hvilke informationer virksomhederne efterspørger
Virksomhedernes holdning til støttet beskæftigelse
Virksomhedernes foretrukne rekrutteringsmetoder
Hvilke krav der er til konsulenternes kompetencer
Hvilke virksomheder der i den nærmeste fremtid har brug for at rekruttere
Med analysearbejdet får jobcentret et tydeligt billede af, hvordan virksomhedsstrategien bedst kan se ud for at matche jobcentrets målsætninger for indsatsen. Og det bliver overskueligt at lave konkrete handle- og årsplaner, som fx kan bestå af:
Virksomhedsbesøg – fx årsaftale om mødebooking af et større antal virksomhedsbesøg for sikring af flow og momentum i indsatsen.
Kampagner – planlægning af fx lære- og praktikplads-, fleksjob- og jobrotationskampagner.
PR / branding – løbende formidling af de gode historier og tiltag.
On-line kommunikation – fx servicekommunikation via web, nyhedsbreve og sociale medier.
Løbende brugerundersøgelse til justering af strategi og indsats – fx via virksomhedshedpanel.
Virksomhedsberedskab – udvikling af arbejdsgange og flows som sikrer efterlevelse af nye servicestandarder.