Spørgsmål og svar

Spørgsmål og svar

Her poster vi løbende de spørgsmål og svar, der kommer i forbindelse med afviklingen af Jobservice Danmark kampagnen

Henrik Myrner,  

 

Hvem er Jobservice Danmark?
Svar: Et koordineret samarbejde mellem STAR og jobcentrene til fordel for landsdækkende virksomheder, eller virksomheder med større rekrutteringsbehov.

Hvornår foregår de besøg som AMK’er skal varetage?
Svar: De løber parallelt med jobcenterenes virksomhedsbesøg, dvs. fra midt nov. og frem til slut marts 2016

Må jobcentrene deltage på AMK’s Jobservice Danmark virksomhedsbesøg?
Svar: Ja, når besøget vurderes at omfatte mere end blot kampagneinformation, og det i øvrigt giver mening, at jobcentret bruger tid og ressourcer på det.

Hvis den enkelte jobcenter har virksomhedsaftaler med de store virksomheder som AMK skal besøge, hvordan koordineres jobserviceaftalen så?
Svar: Jobserviceaftalen skal sikre, at virksomheden koordinerer med ét jobcenter, og at tovholderjobcentret koordinerer videre med de relevante jobcentre, som virksomheden også vil skulle i kontakt med, alt efter deres lokation. AMK vil koordinere virksomhedsbesøgene til de store virksomheder med det lokale jobcenter, således vi sammen tager derud.

Hvilket kampagnemateriale sendes ud til Jobcentrene? Hvad skal kampagnemappen bruges til?
Svar: I får tilsendt en mappe, med faktaark til virksomheden, omkring hvad I som jobcenter kan tilbyde. Denne mappe tages med ud til virksomheden og gives til virksomheden. AMK sørger for at der er overensstemmelse med de faktaark som er på www.Jobservicedanmark.dk

Kan man ringe direkte til mødebookeren hos W&M?
Svar: Nej mødebookeren sidder kun på en udgående linje.
Man kan ringe til support nummeret: 26202557 for Øst og 26205542 for Syd, Midt og Nord. Så kan supporten svare og eventuelt 
få phoneren til at ringe jer op.

Hvordan deltager man i LinkedIn kampagnen?
Svar: Start med at følge Beskæftigelsesministeriets LinkedIn side. Så får du automatisk de forskellige kampagneupdates, så du kan hjælpe med at dele budskabet i dit eget netværk.

Hvordan sikrer man, at virksomheden husker mødet, når det bliver booket langt frem i tiden?
Svar: De fleste virksomheder modtager en SMS-reminder en dag før mødet skal afholdes (du kan se, om virksomheden modtager SMS-reminderen i den mødeinvitation, du selv modtager). Du kan dog med fordel selv sende en e-mail et par dage før besøget, hvor du fx vedhæfter forberedelsesskemaet “TAK – fordi vi må komme på besøg” igen og bygger forventningen om et værdifuldt møde yderligere op. Eller du kan ringe til virksomheden og lige bekræfte mødet et par dage før og fx høre, om deres umiddelbare rekrutteringsbehov har ændret sig siden mødet blev booket.

Hvad gør man, når virksomheden vil flytte et møde?
Svar: Mødebookingen indeholder både udsendelse af SMS-reminder til virksomheden dagen før mødet (hvis virksomheden har ønsket det) og e-mail med link til online survey ca. 1 måned efter mødet. Derfor er det meget vigtigt, at Wanek & Myrner får besked, når virksomheden ønsker at flytte eller aflyse mødet. Først når Wanek & Myrner har oplysningerne, kan de ombooke udsendelsen af SMS-reminder og online survey, så de matcher det nye mødetidspunkt. Eller slette begge dele i fald mødet bliver aflyst. Dernæst er det vigtigt, at du selv flytter mødet i din Google-kalender, så der ikke bliver booket et nyt møde “oven i” det flyttede møde.

Følg venligst denne procedure nøjagtig, når et møde bliver flyttet / aflyst:

  1. Videresend den oprindelige mødeinvitation til: supportost@wanek-myrner.dk (for jobcentre i Øst) supportsmn@wanek-myrner.dk (for jobcentre i Syd, Midt og Nord) og skriv øverst, hvilket tidspunkt mødet er flyttet til (så vi kan ændre datoen for SMS og udsendelse af online survey).
  2. Flyt mødet i din Google-kalender (så vi ikke booker et nyt møde “oven i” det flyttede møde). Se hvordan i vejledningen til Google-kalenderen.

URL: https://wanek-myrner.dk/support/spoergsmaal-og-svar/