Udfordring
Med nedbringelse af dagpengeperioden til 2 år, blev vi bedt om at udvikle en kampagne, der kunne skabe nye jobåbninger hos private virksomheder til de mange dagpengetruede ledige.
Løsning
I samarbejde med landets beskæftigelsesregioner tilrettelagde og eksekverede vi ”Luk op for nye jobmuligheder”-kampagnen, som var målrettet alle private virksomheder med mere end tre ansatte. Kampagnen bestod af direct mail til ca. 80.000 virksomheder, booking af ca. 10.500 virksomhedsbesøg for konsulenter i landets jobcentre, udvikling af en informationsmappe om muligheder for at lukke op for nye jobmuligheder og en tjekliste til konsulenterne, som klædte dem bedst muligt på til virksomhedsbesøgene.
Resultat
Kampagnen fik en flot evaluering af Epinion og skabte på de første 7.800 virksomhedsbesøg i alt 4.800 forskellige typer jobordrer, fordelt på:
708 akutjob
1071 ordinære jobordrer
1314 virksomhedspraktikker
650 job med løntilskud
372 jobrotationsvikariater
192 voksenlærlingepladser
17 opkvalificeringsjob
481 øvrige pladser
Det svarer til, at jobcentrets konsulenter havde en jobordre med hjem fra seks ud af ti virksomhedsmøder.