FRB-identity_03
FRB-identity07
Frb-identity06
FRB-identity
FRB-Identityo2
FRB-identity_04
FRB-identity_05
Udfordring
Jobcenter Frederiksberg ønskede en visuel identitet, der kunne understøtte jobcentrets nye profil "Det levende jobcenter".
Løsning
Løsningen blev ”Det levende jobcenterdesign”, som understøtter formidlingen af det ønskede image ved at bringe liv, udvikling og modernitet til det visuelle udtryk. Designkonceptet består af fire dele:
- En regelsamling for brug af logoer, farver, fonte samt billedstil.
- Et hovedelement, også kaldet ”Det levende element”, som er bølgende felter i jobcentrets blå og grønne farver med tynde streger i Frederiksberg Kommunes byvåbens røde farve.
- Grafiske elementer, der bruges efter behov til at skabe liv og som kommunikative virkemidler: Splash, taleboble, faktaboks, afsluttende streg.
- Designet brugt på gængse formater og medier, til inspiration.
Resultat
Designkonceptet skaber en konsekvent visuel identitet for Jobcenter Frederiksberg og det sikres, at interne og eksterne modtagere med tiden afkoder afsenderen med et enkelt blik på materialet. Det simplificerer og styrker jobcentrets samlede kommunikation.